+48 888 170 701, +48 690 224 761 info@wemoove.pl

Zaloguj się

Zarejestruj się

Po stworzeniu konta będziesz miał możliwość śledzenia statusu swojej płatności oraz uzyskania jej potwierdzenia oraz dodać ocenę pakietu, w którym brałaś/-eś udział.
Nazwa użytkownika*
Hasło*
Potwierdź hasło*
Imię*
Nazwisko*
Data urodzenia*
Email*
Telefon*
Kraj*
* Utworzenie konta oznacza, że zapoznałeś się z regulaminem korzystania z serwisu oraz jego polityką prywatności.
Proszę zaznaczyć zgodę potwierdzającą zapoznanie się z warunkami korzystania z serwisu.

Masz już konto?

Zaloguj się
+48 888 170 701, +48 690 224 761 info@wemoove.pl

Zaloguj się

Zarejestruj się

Po stworzeniu konta będziesz miał możliwość śledzenia statusu swojej płatności oraz uzyskania jej potwierdzenia oraz dodać ocenę pakietu, w którym brałaś/-eś udział.
Nazwa użytkownika*
Hasło*
Potwierdź hasło*
Imię*
Nazwisko*
Data urodzenia*
Email*
Telefon*
Kraj*
* Utworzenie konta oznacza, że zapoznałeś się z regulaminem korzystania z serwisu oraz jego polityką prywatności.
Proszę zaznaczyć zgodę potwierdzającą zapoznanie się z warunkami korzystania z serwisu.

Masz już konto?

Zaloguj się

Alpejski Szlak Rowerowy: 8 dni z Turynu do Nicei

0
Wyjazdy Rowerowe
Od3,200 zł2,900 zł
Imię i nazwisko*
Adres e-mail *
Numer telefonu*
Twoje zapytanie*
* Zgadzam się z warunkami serwisu (RODO) oraz jego polityką prywatności.
Proszę zaznaczyć zgodę potwierdzającą zapoznanie się z warunkami korzystania z serwisu.
Dodaj do mojej listy życzeń

Dodanie to listy życzeń wymaga założenia konta

662

Dlaczego wybrać nas?

Masz jakieś pytania?

Nie bój się kontaktu z nami. Rozjaśnimy Ci wszelkie wątpliwości i odpowiemy na najbardziej oczywiste pytania! W końcu kto pyta, nie błądzi.
+48 888 170 701

info@wemoove.pl

9dni / 8 nocy
7-14 czerwiec 2025
Turin
Nicei
Wielkość grupy: 6-13 osób
Opis pakietu

„Torino – Nice Rally”: 700-kilometrowa przygoda gravelowa w Alpach Zachodnich

Na trasie znajdą się legendarne podjazdy znane z Giro d’Italia i Tour de France, długie odcinki prowadzące po dawnych drogach wojskowych oraz zapierające dech w piersiach krajobrazy. Ta epicka wyprawa rowerowa do morza zakończy się w słynnym wśród kolarzy Cafè du Cycliste w Nicei.

„Torino-Nice Rally” to przejazd rowerowy z północy na południe przez Alpy Zachodnie, obejmujący zarówno terytorium Francji, jak i Włoch. Zorganizowany po raz pierwszy w 2016 roku przez Jamesa Olsena, był pierwszym wydarzeniem w stylu „gravel rally”. To wyzwanie na mieszanych nawierzchniach, które oferuje coś dla każdego, ale z pewnością nie jest przeznaczone dla każdego. Możliwe jest pokonanie trasy rowerem szosowym, wymaga to jednak pewnych modyfikacji trasy.

  • Przełęcz Finestre (19 km podjazdu, z czego ostatnie 9 km to szutrowa droga) słynie dzięki Giro d’Italia.
  • Wojskowa droga Assietta (ponad 30 km szutrowej drogi, maksymalna wysokość 2400 m).
  • Col de l’Izoard (2360 m) to klasyczna podjazda z Tour de France.
  • Colle dell’Agnello (2744 m) to najwyższy punkt „Torino Nice-Rally”.
  • Wyżyna Gardetta (zwana „Małym Peru”) z wojskowymi drogami szutrowymi.
  • Droga Solna (30 km szutrowej drogi) nie jest odpowiednia dla osób cierpiących na zawroty głowy.

 

Terminy:

7-14 Czerwiec 2025

Miejsce i godzina spotkania:

Lotnisko w Turynie

Cena zawiera:

  • Transport rowerów i sprzętu z Katowic do Turynu i z Nicei do Katowic
  • Transport z lotniska do hotelu w Turynie i z hotelu w Nicei na lotnisko
  • Logistyka i organizacja touroperatora z wemoove.pl
  • Pomoc drogowa i transport sprzętu przez cały Tour
  • Ubezpieczenie NNW i ubezpieczenie rowery
  • Koordynator grupy i przewodnik

Cena nie zawiera:

  • Przelotu
  • Hotel, camping i obiady i kolacje podczas wyjazdu
  • Przekąsek podczas akcji górskiej (batony, żele energetyczne etc.)
Czego się spodziewać?
80%
skala trudności
80%
Kultura
25%
Relaks
90%
Sport
  • Trasa Turyn-Nicea to prawdziwe wyzwanie dla miłośników jazdy po szutrze i w terenie. Kombinacja asfaltu, szutrowych dróg i technicznych singletracków zapewni niezapomniane wrażenia. Choć gravel jest naszym zdaniem optymalnym wyborem, to rower górski pozwoli lepiej poradzić sobie z najbardziej wymagającymi odcinkami.
  • Do przewozu bagażu będziemy mieć do dyspozycji własne auto z kierowcą, dlatego zabieramy na rower niewielki pakunek podręczny. Auto będzie można wykorzystać również przy ewentualnej kontuzji lub niedyspozycji jednego lub dwóch uczestników.
  • Lokalna Italiana kuchnia i wino
  • Dzienne odcinki to 50-80 km
Trasa

Dzień 1Turyn – miejsce biwakowe pod Colle Delle Finestre 113 km 1836 m

Startujemy z Placu Bodoniego w Turynie, a pierwszym wyzwaniem jest Colle Colombardo, bardziej odpowiedni dla MTB, choć istnieje alternatywna, w pełni asfaltowa trasa przez Col de Lys.
Docierając do Susa, zaczyna się słynna wspinaczka na Colle delle Finestre (18,6 km, przewyższenie 1700 m), której ostatnia część to szutrowa droga, ale możliwa do pokonania również rowerem szosowym. Na szczycie przełęczy znajduje się pomnik Danilo Di Luki, który pierwszy zdobył nagrodę górską podczas Giro d’Italia (w 2005 roku), kiedy to po raz pierwszy pokonano ten „straszny” podjazd.

Dzień 2Colle Delle Finestre – Cesana Torinese 67 km 2320 m

Po krótkim zjeździe zaczyna się wojskowa droga Assietta, czyli szutrowa trasa. To właśnie tutaj w 1747 roku miała miejsce bitwa pod Assiettą, w której Piemontczycy pokonali znacznie liczniejszą armię francuską. Droga (w niektóre dni tygodnia zamknięta dla ruchu motorowego) wznosi się na wysokość ponad 2400 metrów, a następnie prowadzi głównie w dół do Sestriere i Cesana Torinese.

Dzień 3Cesana Torinese – Pontechianale 106 km 3130 m

Z Cesany Torinese jedziemy asfaltem na Colle del Monginevro, a następnie, już na terenie Francji, zjeżdżamy do Briançon. Stamtąd podjeżdżamy asfaltem na Izoard, legendarny podjazd z Tour de France, lub alternatywnie na bardziej dziki Col des Peas, z technicznym, szutrowym zjazdem single trackiem.

Dzień 4Pontechianale – Rifugio Gardeta 92 km 2800 m

Następnie przychodzi czas na podjazd na Colle dell’Agnello położony na wysokości 2770 m, który wyznacza granicę między Francją a Włochami: podjazd jest długi (20,7 km przy średnim nachyleniu 6,6%), ale możliwy do pokonania. Ostatnie kilometry są najtrudniejsze, również ze względu na rozrzedzone powietrze. Na szczycie znajduje się pomnik ku pamięci Michele Scarponiego, kolarza z Marche, który zginął w wypadku rowerowym niedaleko swojego domu. Podczas Giro d’Italia 2016 Scarponi czekał na Nibalego tuż przed szczytem Colle dell’Agnello i dzięki jego pracy zespołowej Nibali wygrał Giro.
Długa zjazd przez piemonckie wioski prowadzi do miejscowości Sampeyre, skąd skręcamy w prawo i ponownie zaczynamy podjazd. Na szczycie Colle di Sampeyre można podjechać „Stradą dei Cannoni”, inną, bardzo malowniczą wojskową drogą (piękne widoki na Monviso), bardziej odpowiednią dla MTB niż gravela. Alternatywnie można zjechać z przełęczy asfaltową drogą i dotrzeć do Ponte Marmora.

Dzień 5Rifugio Gardeta – Colle di Tenda 91 km 1661 m

Trasa prowadzi dalej na wyżynę Gardetta, nazywaną „Małym Peru” ze względu na swój dziki charakter. Podjazd jest dość trudny, zarówno asfaltową, jak i równoległą szutrową drogą, a otoczenie jest bardzo dzikie. Wyżyna, z jej szutrowymi drogami zamkniętymi dla ruchu, jest wspaniała do jazdy na rowerze i nie ma zbyt dużych nachyleń. Po około 20 kilometrach szutrowej drogi rozpoczyna się długi zjazd w kierunku Cuneese (Borgo San Dalmazzo).
Z Borgo San Dalmazzo droga prowadzi pod górę w kierunku Limone Piemonte i dalej na przełęcz Tenda, zarówno drogą rowerową, jak i drogami wojewódzkimi. Na wysokości 1800 metrów na przełęczy Tenda zaczyna się Droga Solna, szutrowa, dawna wojskowa droga górskich przełęczy, również z ograniczonym ruchem pojazdów. Ma prawie 30 km długości i tylko na początku ma znaczące nachylenia. Jest odpowiednia dla rowerów gravelowych, ale zdecydowanie nie dla rowerów szosowych, wiele odcinków jest spektakularnych i urwistych.

Dzień 6Colle di Tenda – La Brigue 65 km 1084 m

Po zakończeniu Drogi Solnej trasa prowadzi na przełęcz Tanarello, a następnie do Francji przez długi, szutrowy zjazd (na początku skalisty) w kierunku La Brigue.

Dzień 7La Brigue – Nicea 91 km 1211m

Ostatnia część „Rally Torino Nice” ma na celu Col de Turini i Fort de la Forca, również po szutrowej drodze. Stamtąd długi, asfaltowy zjazd prowadzi do morza w Nicei: historyczne miejsce dotarcia znajduje się w „Cafè du Cycliste”.

Dzien 8Nicea i lot do Polski

Po powitaniu i krótkiej wizycie w Nicei odwieziemy Państwa z hotelu na lotnisko, a agencja wemoove.pl zadba o przywiezienie Waszych rowerów i sprzętu do domu. To było fantastyczne

Informacje dodatkowe

Auto będzie można wykorzystać również przy ewentualnej kontuzji lub niedyspozycji jednego lub dwóch uczestników.
Program pakietu może ulec zmianie w porównaniu do powyższego z powodów od nas niezależnych (warunki klimatyczne, strajki, sytuacja polityczna etc.).

Mapa
Galeria

Text box item sample content